Немає результатів
Переглянути усі результати
  • Словничок
    • Основні терміни
    • Фемінітиви
  • Статті
  • Дослідження
    • Моніторинг гіперлокальних медіа
    • Моніторинг регіональних медіа
    • Дослідження інших організацій
  • Стереотипи і сексизм
    • Реклама
    • Народна творчість
      • Прислів’я і приказки
  • Новини
  • Бібліотека
    • Організації та ініціативи
    • Законодавство
    • Гендерночутливі медіа України
    • Gender Giude for media
    • Політика гендерної чутливості медіа
    • Гендерний календар
    • Посібники
    • Постери
    • Відео
    • Книги
    • Фільми
  • Про нас
  • Контакти
Немає результатів
Переглянути усі результати
Головна Дослідження Моніторинг гіперлокальних медіа

Гіперлокальні медіа чотирьох областей України – найбільш гендерночутливі: результати моніторингу 2020

gendergid Автор/авторка gendergid
2 Вересня 2021 в 10:07
Гіперлокальні медіа чотирьох областей України – найбільш гендерночутливі: результати моніторингу 2020

За результатами гендерного моніторингу гіперлокальних друкованих та інтернет-видань 24 областей України, який відбувався у лютому, квітні, червні, серпні та жовтні, найвищий Індекс гендерної чутливості – у харківських медіа (47%), на другій позиції – вінницькі та волинські (по 46%), на третій – івано-франківські (45%). Більше 40% також у рівненських (44%), тернопільських (43%), чернівецьких та луганських (по 42%), житомирських і київських (по 41%) видань. 

За весь моніторинговий період експерт/к/и проаналізували 38261 матеріал на різні суспільно-важливі теми.

У текстах жінки найчастіше були експертками (коментували, їх цитували) у темах освіти/науки, соцполітики, охорони здоров’я та культури. В цих темах вони були і героїнями матеріалів, а також і в публікаціях про волонтерство. Невидимками жінки були не лише в такій традиційно “чоловічій” темі як війна/армія, або кримінальних хроніках (де переважно чоловіки були правопорушниками), а й у текстах на екологічну тему і, що найбільш дивно, – про спорт

Загалом жінки були експертками у 34% випадків, а героїнями – у 36%. При цьому їх кількість більша в матеріалах друкованих ЗМІ (по  37%), а в новинах інтернет-видань більшою мірою переважали чоловіки. В обох видах видань досить високий відсоток вживання фемінітивів, однак колективи значної кількості видань (переважно які виходять російською мовою) ще надають перевагу чоловічому роду на означення посад, професій чи зайнятості жінок.


Найчастіше слово жінкам надавали видання Харківської області (42%), а героїнями публікацій були у матеріалах вінницьких медіа (45%). Найбільша кількість фемінітивів зафіксована у матеріалах волинських (67%) та івано-франківських (66%) видань.

Якщо аналізувати ситуацію в кожному окремому медіа, то за результатами п’яти етапів моніторингу найбільш гендерночутливими є 17 видань із 10 областей України – Вінницької, Волинської, Житомирської, Закарпатської, Івано-Франківської, Одеської, Рівненської, Харківської, Хмельницької та Чернівецької. 

Щиро вітаємо колег із високими показниками і бажаємо не зупинятися на досягнутому. У кого ж ситуація менш втішна, радимо переймати досвід у тих, кому вдається.

Гендерний баланс – один зі стандартів журналістики, а гендерна чутливість – це вміння бачити життя крізь “гендерні окуляри”, – зауважує координаторка Волинського прес-клубу і керівниця проєкту “Гендерночутливий простір сучасної журналістики” Богдана Стельмах. – Важливо розуміти, що в суспільстві є і жінки, і чоловіки, що вони представлені в різних сферах, а отже, щоб бути видимими, вони мають бути в інформаційному просторі. Так само, аби були видимими жінки, варто використовувати до назв їх посад і професій фемінітиви. Гендерна рівність, здавалося б, не є найважливішим питанням сьогодення, однак це дуже хибне уявлення, адже відсутність дискримінації за будь-якою ознакою, в тому числі і гендерною, є ознакою демократичного суспільства, де поважають права людини.”

Результати лютневого моніторингу

Результати квітневого моніторингу

Результати червневого моніторингу

Результати серпневого моніторингу

Результати жовтневого моніторингу

Інфографіка – Дмитро Авраменко, завідувач кафедри образотворчого мистецтва та дизайну СНУ ім. Лесі Українки

Інші публікації

Вибори і гендерна чутливість медіа: результати жовтневого моніторингу
Моніторинг гіперлокальних медіа

Вибори і гендерна чутливість медіа: результати жовтневого моніторингу

01.09.2021
9
42% – Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у серпні
Моніторинг гіперлокальних медіа

42% – Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у серпні

31.08.2021
6
Написати не можна ігнорувати: гендерна чутливість гіперлокальних медіа у червні-2020
Моніторинг гіперлокальних медіа

Написати не можна ігнорувати: гендерна чутливість гіперлокальних медіа у червні-2020

30.08.2021
15
Наступний допис
Ґендерна абетка для українських медіа

Ґендерна абетка для українських медіа

Сайт створений у межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовує Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині за підтримки “Медійної програми в Україні”, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується міжнародною організацією Інтерньюс (Internews). Волинський прес-клуб та Гендерний центр Волині несують відповідальність за контент, який не обов’язково відображає позицію USAID, Уряду США або Internews.
Контакти
gendergid@gmail.com
(066) 203-50-31

Facebook

Сайт створений у межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовує Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині за підтримки “Медійної програми в Україні”, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується міжнародною організацією Інтерньюс (Internews). Волинський прес-клуб та Гендерний центр Волині несують відповідальність за контент, який не обов’язково відображає позицію USAID, Уряду США або Internews.
Контакти
gendergid@gmail.com
(066) 203-50-31

Facebook

©GenderGid – інформаційний ресурс Волинського прес-клубу
Розробка та підтримка сайту Massimo.in.ua
Немає результатів
Переглянути усі результати
  • Словничок
    • Основні терміни
    • Фемінітиви
  • Статті
  • Дослідження
    • Моніторинг гіперлокальних медіа
    • Моніторинг регіональних медіа
    • Дослідження інших організацій
  • Стереотипи і сексизм
    • Реклама
    • Народна творчість
      • Прислів’я і приказки
  • Новини
  • Бібліотека
    • Організації та ініціативи
    • Законодавство
    • Гендерночутливі медіа України
    • Gender Giude for media
    • Політика гендерної чутливості медіа
    • Гендерний календар
    • Посібники
    • Постери
    • Відео
    • Книги
    • Фільми
  • Про нас
  • Контакти

© 2021 Gendergid – інформаційний ресурс | Розробка та підтримка сайту Massimo.in.ua