Немає результатів
Переглянути усі результати
  • Словничок
    • Основні терміни
    • Фемінітиви
  • Статті
  • Дослідження
    • Моніторинг гіперлокальних медіа
    • Моніторинг регіональних медіа
    • Дослідження інших організацій
  • Стереотипи і сексизм
    • Реклама
    • Народна творчість
      • Прислів’я і приказки
  • Новини
  • Бібліотека
    • Організації та ініціативи
    • Законодавство
    • Гендерночутливі медіа України
    • Gender Giude for media
    • Політика гендерної чутливості медіа
    • Гендерний календар
    • Посібники
    • Постери
    • Відео
    • Книги
    • Фільми
  • Про нас
  • Контакти
Немає результатів
Переглянути усі результати
Головна Дослідження Моніторинг гіперлокальних медіа

Індекс гендерної чутливості* гiперлокальних медіа України у лютому 2020 р. – 38%

gendergid Автор/авторка gendergid
Індекс гендерної чутливості* гiперлокальних медіа України у лютому 2020 р. – 38%

Улютому 2020 року в Україні стартував гендерний моніторинг публікацій гіперлокальних друкованих та інтернет-видань. Таке дослідження відбувається вперше. Його ініціювала і здійснює громадська організація Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки Медійної програми (Internews).

Для дослідження в 24 областях України було обрано по 5 друкованих (реформованих ЗМІ, які раніше були комунальними) і 5 інтернет-видань (журналістських сайтів, не агрегаторів новин), які працюють на гіперлокальному рівні – районів, міст і містечок. Аналіз публікацій відбувався впродовж 11-17 лютого за кількома критеріями: дотримання гендерного балансу (кількість жінок і чоловіків як героїнь/героїв, і експерток/експертів (тими, хто коментує, чию думку цитують), частота вживання фемінітивів, наявність стереотипних образів і сексистського контенту. Також експерт/к/и моніторингу простежували, чи продукують медіа матеріали на гендерну тематику.

«У 2017 і 2019 році ми вже проводили подібний моніторинг, але тоді досліджували контент регіональних медіа – тих, котрі працюють на рівні областей і обласних центрів. Порівняння результатів двох моніторингів показало ріст рівня гендерної чутливості на 4%. Тож ми вирішили, що варто звернути увагу на контент реформованих друкованих ЗМІ й інтернет-видань, які працюють на рівні районів і малих міст. По-перше, тому, що обласні медіа періодично бувають під прицілом різноманітних досліджень, а на гіперлокальні звертають менше уваги. А гендерний аналіз контенту загалом проводиться вперше. По-друге, вони мають більше можливостей для підвищення свого професійного рівня, ніж гіперлокальні в силу різних причин, тож наш моніторинг не завершиться підбиттям підсумків – ми плануємо продовжити з ними більш тісну співпрацю», – зауважує координаторка Волинського прес-клубу, керівниця проекту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики» Богдана Стельмах.

Згідно даних лютневого моніторингу, найбільш гендерночутливими є видання Харківської області (51%). На другій позиції – вінницькі (47%), на третій з мінімальним відривом – івано-франківські (46%) медіа. Видання Київської та Рівненської областей потрапили на 4 позицію (по 43%), Волинської – на 5 сходинці (42%), по 41% – у львівських і чернівецьких видань, у хмельницьких – 40% і по 39% – у житомирських і тернопільських медіа. Найнижчий Індекс гендерної чутливості – у херсонських видань (27%).

Уперше в проведених нами моніторингових дослідженнях співвідношення чоловіків/жінок, а також кількість фемінітивів у друкованих та інтернет-виданнях однакове: у матеріалах друкованих ЗМІ – по 37% експерток / героїнь і по 63% експертів / героїв, у нових онлайн-медіа – по 35% експерток / героїнь  і по 65% експертів / героїв. У публікаціях обох видів медіа – по 41% фемінітивів.

Найвищий відсоток експерток зафіксовано в матеріалах житомирських медіа – 45%, на другій позиції – київські медіа (44%), 43% – у публікаціях сумських видань, по 42% – у рівненських і полтавських, у харківських і чернівецьких – по 40%. Лідерами за кількістю жінок як  героїнь матеріалів стали вінницькі медіа – 48%. Другі в рейтингу – житомирські видання (42%), треті – івано-франківські, харківські та хмельницькі – по 41%, в рівненських і сумських медіа – по 39% героїнь.

Фемінітивами найчастіше послуговувалися харківські медіа (73%), що значно вплинуло на їх загальноукраїнський рейтинг. 63% фемінітивів зафіксовано в івано-франківських виданнях, у волинських – 57%, вінницьких – 56%.

Освітня тематика – єдина, де жінки трохи частіше за чоловіків були експертками (53%) і героїнями (56%) журналістських матеріалів. Культура і релігія, соціальна політика, охорона здоров’я – теми, в яких теж великою мірою присутні жінки. Політика, економіка, воєнна тематика, кримінал/дтп і навіть спорт, як і в регіональних виданнях, у гіперлокальних медіа залишаються “чоловічими”.

Експерт/к/и моніторингу медіаконтенту зафіксували і чимало гендерних стереотипів, про що ми детальніше розповімо в наступному матеріалі.

У 2020 році заплановано 4 моніторингові хвилі. Окрім лютого, гендерний аналіз контенту гіперлокальних медіа відбудеться в квітні, червні і серпні.

Інфографіка – Дмитро Авраменко

*Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа сформовано на основі відсоткових даних про кількість експерток/експертів, героїнь/героїв і фемінітивів у матеріалах регіональних медіа.

______________________

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів гіперлокальних медіа відбувається в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

Інші публікації

Гіперлокальні медіа чотирьох областей України – найбільш гендерночутливі: результати моніторингу 2020
Моніторинг гіперлокальних медіа

Гіперлокальні медіа чотирьох областей України – найбільш гендерночутливі: результати моніторингу 2020

02.09.2021
37
Вибори і гендерна чутливість медіа: результати жовтневого моніторингу
Моніторинг гіперлокальних медіа

Вибори і гендерна чутливість медіа: результати жовтневого моніторингу

01.09.2021
13
42% – Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у серпні
Моніторинг гіперлокальних медіа

42% – Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у серпні

31.08.2021
6
Наступний допис
Степфордські дружини

Степфордські дружини

Сайт створений у межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовує Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині за підтримки “Медійної програми в Україні”, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується міжнародною організацією Інтерньюс (Internews). Волинський прес-клуб та Гендерний центр Волині несують відповідальність за контент, який не обов’язково відображає позицію USAID, Уряду США або Internews.
Контакти
gendergid@gmail.com
(066) 203-50-31

Facebook

Сайт створений у межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовує Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині за підтримки “Медійної програми в Україні”, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується міжнародною організацією Інтерньюс (Internews). Волинський прес-клуб та Гендерний центр Волині несують відповідальність за контент, який не обов’язково відображає позицію USAID, Уряду США або Internews.
Контакти
gendergid@gmail.com
(066) 203-50-31

Facebook

©GenderGid – інформаційний ресурс Волинського прес-клубу
Розробка та підтримка сайту Massimo.in.ua
Немає результатів
Переглянути усі результати
  • Словничок
    • Основні терміни
    • Фемінітиви
  • Статті
  • Дослідження
    • Моніторинг гіперлокальних медіа
    • Моніторинг регіональних медіа
    • Дослідження інших організацій
  • Стереотипи і сексизм
    • Реклама
    • Народна творчість
      • Прислів’я і приказки
  • Новини
  • Бібліотека
    • Організації та ініціативи
    • Законодавство
    • Гендерночутливі медіа України
    • Gender Giude for media
    • Політика гендерної чутливості медіа
    • Гендерний календар
    • Посібники
    • Постери
    • Відео
    • Книги
    • Фільми
  • Про нас
  • Контакти

© 2021 Gendergid – інформаційний ресурс | Розробка та підтримка сайту Massimo.in.ua