Немає результатів
Переглянути усі результати
  • Словничок
    • Основні терміни
    • Фемінітиви
  • Статті
  • Дослідження
    • Моніторинг гіперлокальних медіа
    • Моніторинг регіональних медіа
    • Дослідження інших організацій
  • Стереотипи і сексизм
    • Реклама
    • Народна творчість
      • Прислів’я і приказки
  • Новини
  • Бібліотека
    • Організації та ініціативи
    • Законодавство
    • Гендерночутливі медіа України
    • Gender Giude for media
    • Політика гендерної чутливості медіа
    • Гендерний календар
    • Посібники
    • Постери
    • Відео
    • Книги
    • Фільми
  • Про нас
  • Контакти
Немає результатів
Переглянути усі результати
Головна Дослідження Моніторинг гіперлокальних медіа

Написати не можна ігнорувати: гендерна чутливість гіперлокальних медіа у червні-2020

gendergid Автор/авторка gendergid
Написати не можна ігнорувати: гендерна чутливість гіперлокальних медіа у червні-2020

Третій етап гендерного моніторингу гіперлокальних друкованих та інтернет-видань 24 областей України, який було проведено 11-17 червня, показав, що для одних медіа жінки існують, а для інших – ні.

Наприклад, загальна кількість жінок як героїнь та експерток (тих, чию думку запитували, кого цитували) у матеріалах полтавських видань становить 30%, волинських – 31%, закарпатських і хмельницьких – по 32%, київських і тернопільських – по 33%, тоді як у вінницьких – 45%. Фемінітиви стають нормою для редакцій тернопільських (75%), волинських (72%), рівненських (70%) медіа, тоді як абсолютно ігнорують їх видання Сумської області – усього 11%. Трохи більше, однак вкрай мало – у публікаціях запорізьких і миколаївських медіа (по 20%).

Безперечно, не всі медіа в кожній окремо взятій області є гендерночутливими або навпаки: це – загальний показник. Детальні дані розміщені на сайтах прес-клубів, які здійснюють моніторинг. Однак конкретні дані дають можливість вивести Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа загалом, який у червні склав 39% (у квітні і лютому – 38%), що дає підстави сподіватися на позитивну тенденцію. Згідно цього індексу найбільш гендерночутливими виявилися рівненські й тернопільські видання (по 47%), на другій позиції – вінницькі (46%), на третій – луганські (45%).

Найчастіше жінки були експертками (майже порівну з чоловіками) і героїнями матеріалів на тему освіти (49% і 46%), про них багато йшлося в публікаціях на медичну тематику (44%), хоча коментували її значно рідше – в 36% випадків. Війна, політика (в тому числі і діяльність ОМС), спорт (що продовжує дивувати!), економіка, екологія (дивує не менше) продовжують залишатися “чоловічими” темами. Складається враження, що журналіст/к/и або не помічають, або не хочуть помічати жінок у цих сферах. Або ж просто є статистами подій. Звичайно, в умовах коронавірусного карантину здобути інформацію значно важче, і ми цілком розуміємо труднощі, проте частині видань це вдається, тож іншим варто поцікавитися їхнім досвідом і почати власну успішну історію.

Загалом представленість жінок у матеріалах гіперлокальних медіа України порівняно з квітнем зросла на 1%: 34% експерток (було 33%) і 36% героїнь (було 35%). Аналогічна ситуація і з фемінітивами: у квітні було зафіксовано 46%, у червні – 47%.

Суттєво зросла кількість жінок як героїнь матеріалів, які висвітлювали проблеми, пов’язані з COVID-19: у квітні – це 37%, у червні – 48%. Однак зменшилась присутність жінок як експерток: у квітні – 29%, а у червні вже 26%. Тут варто зауважити, що коронавірусній тематиці медіа загалом приділяли менше уваги: якщо в квітні таких публікацій було 40%, то в червні їх вдвічі менше (16%).

Втішно, що лише в поодиноких випадках експерт/к/и моніторингу фіксували стереотипний контент, на який вони звертатимуть увагу конкретних медіа.

Результати лютневого моніторингу

Результати квітневого моніторингу

Інфографіка – Дмитро Авраменко, завідувач кафедри образотворчого мистецтва та дизайну СНУ ім. Лесі Українки

_______________________

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів гіперлокальних медіа відбувається в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews

Інші публікації

Гіперлокальні медіа чотирьох областей України – найбільш гендерночутливі: результати моніторингу 2020
Моніторинг гіперлокальних медіа

Гіперлокальні медіа чотирьох областей України – найбільш гендерночутливі: результати моніторингу 2020

02.09.2021
37
Вибори і гендерна чутливість медіа: результати жовтневого моніторингу
Моніторинг гіперлокальних медіа

Вибори і гендерна чутливість медіа: результати жовтневого моніторингу

01.09.2021
13
42% – Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у серпні
Моніторинг гіперлокальних медіа

42% – Індекс гендерної чутливості гіперлокальних медіа у серпні

31.08.2021
6
Наступний допис
Включайся! Жінки, робота і воля вести за собою

Включайся! Жінки, робота і воля вести за собою

Сайт створений у межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовує Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині за підтримки “Медійної програми в Україні”, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується міжнародною організацією Інтерньюс (Internews). Волинський прес-клуб та Гендерний центр Волині несують відповідальність за контент, який не обов’язково відображає позицію USAID, Уряду США або Internews.
Контакти
gendergid@gmail.com
(066) 203-50-31

Facebook

Сайт створений у межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовує Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині за підтримки “Медійної програми в Україні”, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується міжнародною організацією Інтерньюс (Internews). Волинський прес-клуб та Гендерний центр Волині несують відповідальність за контент, який не обов’язково відображає позицію USAID, Уряду США або Internews.
Контакти
gendergid@gmail.com
(066) 203-50-31

Facebook

©GenderGid – інформаційний ресурс Волинського прес-клубу
Розробка та підтримка сайту Massimo.in.ua
Немає результатів
Переглянути усі результати
  • Словничок
    • Основні терміни
    • Фемінітиви
  • Статті
  • Дослідження
    • Моніторинг гіперлокальних медіа
    • Моніторинг регіональних медіа
    • Дослідження інших організацій
  • Стереотипи і сексизм
    • Реклама
    • Народна творчість
      • Прислів’я і приказки
  • Новини
  • Бібліотека
    • Організації та ініціативи
    • Законодавство
    • Гендерночутливі медіа України
    • Gender Giude for media
    • Політика гендерної чутливості медіа
    • Гендерний календар
    • Посібники
    • Постери
    • Відео
    • Книги
    • Фільми
  • Про нас
  • Контакти

© 2021 Gendergid – інформаційний ресурс | Розробка та підтримка сайту Massimo.in.ua