Немає результатів
Переглянути усі результати
  • Словничок
    • Основні терміни
    • Фемінітиви
  • Статті
  • Дослідження
    • Моніторинг гіперлокальних медіа
    • Моніторинг регіональних медіа
    • Дослідження інших організацій
  • Стереотипи і сексизм
    • Реклама
    • Народна творчість
      • Прислів’я і приказки
  • Новини
  • Бібліотека
    • Організації та ініціативи
    • Законодавство
    • Гендерночутливі медіа України
    • Gender Giude for media
    • Політика гендерної чутливості медіа
    • Гендерний календар
    • Посібники
    • Постери
    • Відео
    • Книги
    • Фільми
  • Про нас
  • Контакти
Немає результатів
Переглянути усі результати
Головна Дослідження Моніторинг регіональних медіа

Гендерна чутливість регіональних медіа: результати моніторингу в лютому 2019 р.

gendergid Автор/авторка gendergid
Гендерна чутливість регіональних медіа: результати моніторингу в лютому 2019 р.

У регіональних медіа – майже 40% фемінітивів, жінки переважають у матеріалах на освітню тематику (48% експерток і 47% героїнь), а чоловіки – у темі війни (83% експертів і 86% героїв), політики (79% експертів і 83% героїв), бізнесу (76% експертів і 79% героїв) та спорту (83% експертів і 76% героїв). Такими є результати моніторингу гендерної чутливості регіональних медіа у 24 областях України, проведеного 11-17 лютого 2019 року Волинським прес-клубом, Гендерним центром і Незалежною громадською мережею прес-клубів України за підтримки «Медійної програми в Україні» (Internews).

Згідно отриманих даних, гендерний розрив між експертками і експертами у журналістських матеріалах регіональних видань становить 38%: прокоментувати або дати оцінку певній ситуації медіа більш як удвічі частіше звертаються до чоловіків (69%) аніж до жінок (31%). Героями публікацій також частіше є чоловіки (73%) аніж жінки (27%) – майже втричі.

Фемінітиви, які все більше опиняються у вжитку регіональних медіа, майже порівну вживаються як у друкованих, так і в інтернет-виданнях.

Найвищий показник залучення експерток демонструють медіа Харківської області (42%), трохи нижчі – Хмельницької (40%), Дніпропетровської (39%), Донецької і Вінницької областей (по 38%). Найнижчі показники – в черкаських (22%), івано-франківських (22%) та закарпатських (20%) медіа. Про жінок найчастіше писали теж видання Харківської області (36%), трохи менше – Полтавської та Дніпропетровської областей (по 33%), найменше – Київської (21%), Чернігівської (22%), Хмельницької та Івано-Франківської областей (по 23%).

А от за кількістю фемінітивів у журналістських матеріалах домінують волинські медіа (62%). На другому місці – вінницькі (57%), кіровоградські (56%) та чернівецькі медіа (55%). Найменше фемінітивів – у сумських (21%) та дніпропетровських (23%) виданнях.

Загальний Індекс гендерної чутливості регіональних медіа – 32%: саме в стількох випадках від загальної кількості медіа писали про жінок та подавали їх коментарі з тих чи інших питань. Найвищий показник – 42% – у вінницьких і волинських медіа, трохи нижчий – у чернівецьких (38%), харківських (38%) і кіровоградських (37%) виданнях. Найменш гендерночутливі – медіа Сумської (25%), Київської та Закарпатської (по 26%) областей.

Вперше Індекс гендерної чутливості медіа було виведено в 2017 році. Ознайомитися з даними можна на сайті Волинського прес-клубу.

Експертка проекту Оксана Ярош зазначає: «Перший етап гендерного моніторингу, а таких буде чотири, вивів проміжний Індекс гендерної чутливості. Він включає середнє арифметичне відсоткового показника присутності героїнь/героїв та експерток/експертів у регіональних медіа та використання ними фемінітивів. Наш перший гендерний моніторинг у 2017 році мав Індекс гендерної чутливості – 30%. Звісно, що остаточні дані моніторингу восени покажуть об’єктивну ситуацію у регіональних медіа, однак вже можемо відзначити тенденцію щодо фемінітивів. Поки у публічному просторі ведуться гострі дискусії, чи притаманні фемінітиви українській мові, регіональні медіа їх використовують все частіше (у 2017 році середній показник вживання фемінітивів у регіональних медіа становив 32%). Нами не виявлено географічних відмінностей щодо доброї волі медіа у використані фемінітивів».

Інфографіка – Дмитро Авраменко

_______________________

Про моніторинг:

Мета моніторингу полягає в тому, щоб виявити, наскільки регіональні медіа дотримуються гендерного балансу в журналістських матеріалах, чи наявні гендерні стереотипи та сексистський контент, а також чи вживають фемінітиви на позначення посад, професій, видів діяльності, зайнятості жінок.

У кожній області аналізу підлягало по 5 друкованих і 5 інтернет-виданнь (240 медіа*), які пишуть на суспільно-політичні та соціальні теми. Загалом за моніторинговий тиждень було проаналізовано 24820 матеріалів, із яких 4532 – у друкованих ЗМІ і 20288 – в інтернет-виданнях.

Для відстеження динаміки гендерної чутливості регіональних медіа моніторинг буде проведено в квітні, червні та серпні. Моніторинговий період – з 11 по 17 число зазначених місяців.

*У 2019 році моніторингу підлягають:

друковані медіа:

Вінницька область ( «33-й канал», «РІА», «Місто», «Вінницька газета», «Винницкие реалии»), Волинська («Волинь-нова», «Вісник і К», «Твій вибір», «Волинська газета», «Луцький замок»), Дніпропетровська («Зоря-город», «Лица», «Наше місто», «Днепр Вечерний», «Горожанин»), Донецька («Маяк», «Знамя индустрии», «Приазовский рабочий», «События», «Восточный проект»), Закарпатська(«Новини Закарпаття», «Ужгород», «РІО», «Неділя», «Карпатський об’єктив»), Запорізька («Запорізька правда», «Запорізька січ», «Панорама», «МИГ», «Позиция»), Житомирська («Житомирщина», «Эхо» «20 хвилин», «Субота», «Приміське життя»), Івано-Франківська («Репортер», «Галичина», «Західний кур’єр», «Галицький кореспондент», «Рідна Земля»), Київська ( «Вишгород», «Газета по-українськи», «Громадська думка», «Нова доба», «Україна молода»), Кіровоградська («Вечірня газета», «Кіровоградська Правда», «Нова газета»,  «Первая городская»,  «Україна-Центр»), Львівська ( «Високий замок», Вісті миколаївські», «Експрес», «Ратуша», «Львівська пошта»), Луганська («Новини Сватівщини», «Вісті Біловодщини», «Теленеделя», «Голос громади», «Рубіжанські новини»), Миколаївська («Вечерний Николаев», «Рідне Прибужжя», «День за Днем», «Южная правда», «Вперед»), Одеська («ВечерняяОдесса», «Одеські вісті», «Пресс-курьер», «Чорноморські новини», «Порто-Франко»), Полтавська («Зоря Полтавщини», «Вечірня Полтава», «Полтавська думка», «Село Полтавське», «Нова година»), Рівненська («Рівне вечірнє», «Рівне Експрес», « Вільне слово», «Вісті Рівненщини», «7 днів»), Сумська («Сумщина», «Білопільщина», «Ваш шанс», «Панорама», «Ярмарок»), Тернопільська («Свобода», «Наш день», «Номер один», «РІА плюс», «Нова тернопільська газета»), Харківська («Время», «Слобідський край», «Вечерний Харьков», «Харьковский репортер», «Харьковская неделя»), Херсонська («Гривна», «Новий день», «Вгору», «Днепровский проспект», «Наддніпрянська правда»), Хмельницька («Подільські вісті», «Актуально для подолян», «Подолянинин», «Проскурів», «Сімейна газета»), Черкаська («Акцент», «Вечірні Черкаси», «7 Днів Черкаси», «Черкаський край», «Нова Доба»), Чернівецька («Буковина», «Версії», «Молодий буковинець», «Погляд», «Чернівці»), Чернігівська («Гарт», «Деснянка», «Деснянська правда», «Вісник Че», «Чернігівщина»);

Інтернет-медіа:

Вінницька область («ВінницяОК», «Вінниця-Інфо», «Власно-Інфо», «Вежа», «I-VIN»), Волинська («ВолиньPost», «Волинські Новини», «Волинь24», «Конкурент», «РайонЛуцьк»), Дніпропетровська («DepoДніпро», «Інформатор», «056.ua», «Городской сайт», «49000.com.ua»), Донецька ((«Донецкие новости», «Вчасно, «Новости Донбасса», «Новости Мариуполя 0629», «Новости Славянска 6262»), Закарпатська («Mukachevo.net», « Zaholovok.com.ua», «Zakarpattya.net.ua», « Голос Карпат», «ПроЗахід»), Запорізька («061.ua», «Голос», «Zanoza», «Репортер UA», «ЗапоріжжяForpost»), Житомирська («Житомир.info», «Житомир.today», «Вголос.zt», «Журнал Житомира», «1 zt.ua»), Івано-Франківська («Курс», «Фіртка», «Галка», «Правда», «Версії»), Київська («Киев.Vgorode.ua», «Вечірній Київ», «Лівий берег», «Информатор», «Деловая столица»), Кіровоградська («Весь Кіровоград», «Точка доступу», «Гречка», «Новини Кіровоградщини»,«ФотоІнформ»), Львівська («Захід.нет», ЗІК, «Галінфо», «Львівський портал», «Вголос»), Луганська («Сайт Сєвєродонецька 06452», «Реальная газета», «Трибун»,  «Сitynews» ,  «Інформатор»), Миколаївська («Преступности.Нет», «НикВести», «НовостиN», «ІншеТВ», «МайСити»), Одеська («Одесса-медиа», «УСИ», «Одесскаяжизнь», «Трасса Е-95», «Думская»), Полтавська («ІА «Полтавщина», «Новини Полтавщини», «Полтава 365», «Коло», «Трибуна»), Рівненська («Радіо ТРЕК», «Рівне вечірнє», «ЧаРівне», «ОГО»,  «Рівне 1»), Сумська («SumyToday», «Xpress», «Cумські дебати», «Трибуна», «0542.ua»), Тернопільська («Погляд», «Тернополяни», «За збручем», «Доба», «Терен»), Харківська («Status Quo», «Media Port», «Объектив», «АТН», «Kharkоv Today»),  Херсонська (ІА «Херсонці», «Херсонщина за день», «0552 сайт Херсона», «Херсон онлайн», «ПІК»), Хмельницька («Незалежний громадський портал», «Є!», «Всім», «Поділля NEWS», «Хмельницька міська рада»),  Черкаська («ПроЧерк», «Провінція», «Zmi.ck.ua», «Дзвін», «Про  Головне»), Чернівецька («Букінфо»,  «А.С.С.», БукНьюз», «Буковинська правда», «Шпальта»), Чернігівська («Свобода ФМ», «Gorod.cn.ua», «Події і коментарі», «ЧеЛайн», «Час Чернігівський»).

______________________

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів регіональних видань проведений у межах проекту «Гендерний простір сучасної журналістики: від теорії до практики», що реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Гендерним центром, Незалежною громадською мережею прес-клубів України та за підтримки проекту USAID «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews.

Інші публікації

Гендерна чутливість регіональних медіа: (не)видимість жінок і перевага фемінітивів. Результати моніторингу 2021 р.
Моніторинг регіональних медіа

Гендерна чутливість регіональних медіа: (не)видимість жінок і перевага фемінітивів. Результати моніторингу 2021 р.

01.09.2021
9
Як про жінок і чоловіків писали регіональні медіа і які з них найбільш гендерночутливі: результати червневого моніторингу 2021
Моніторинг регіональних медіа

Як про жінок і чоловіків писали регіональні медіа і які з них найбільш гендерночутливі: результати червневого моніторингу 2021

31.08.2021
20
Гендерний баланс, фемінітиви і трохи стереотипів: результати моніторингу регіональних медіа у квітні 2021 року
Моніторинг регіональних медіа

Гендерний баланс, фемінітиви і трохи стереотипів: результати моніторингу регіональних медіа у квітні 2021 року

28.08.2021
4
Наступний допис
Гендерна чутливість регіональних медіа: результати квітневого моніторингу (2019)

Гендерна чутливість регіональних медіа: результати квітневого моніторингу (2019)

Сайт створений у межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовує Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині за підтримки “Медійної програми в Україні”, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується міжнародною організацією Інтерньюс (Internews). Волинський прес-клуб та Гендерний центр Волині несують відповідальність за контент, який не обов’язково відображає позицію USAID, Уряду США або Internews.
Контакти
gendergid@gmail.com
(066) 203-50-31

Facebook

Сайт створений у межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовує Волинський прес-клуб у партнерстві з Гендерним центром Волині за підтримки “Медійної програми в Україні”, що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується міжнародною організацією Інтерньюс (Internews). Волинський прес-клуб та Гендерний центр Волині несують відповідальність за контент, який не обов’язково відображає позицію USAID, Уряду США або Internews.
Контакти
gendergid@gmail.com
(066) 203-50-31

Facebook

©GenderGid – інформаційний ресурс Волинського прес-клубу
Розробка та підтримка сайту Massimo.in.ua
Немає результатів
Переглянути усі результати
  • Словничок
    • Основні терміни
    • Фемінітиви
  • Статті
  • Дослідження
    • Моніторинг гіперлокальних медіа
    • Моніторинг регіональних медіа
    • Дослідження інших організацій
  • Стереотипи і сексизм
    • Реклама
    • Народна творчість
      • Прислів’я і приказки
  • Новини
  • Бібліотека
    • Організації та ініціативи
    • Законодавство
    • Гендерночутливі медіа України
    • Gender Giude for media
    • Політика гендерної чутливості медіа
    • Гендерний календар
    • Посібники
    • Постери
    • Відео
    • Книги
    • Фільми
  • Про нас
  • Контакти

© 2021 Gendergid – інформаційний ресурс | Розробка та підтримка сайту Massimo.in.ua